RSS Feed

Balkonda domates, biber, salatalık yemeye hazırım!

Balkonumdaki bahçem

balkonumdaki bahçem

Balkon projemi nihayet hayata geçirdim. Maalesef kızım (10 aylık) toprağı yemek için aşırı istek gösterdiği için aşama aşama fotoğraflayamadım. Ama merak etmeyin, her adımı ayrıntılarıyla yazacağım…

1) İstediğiniz kadar 10 litrelik su şişesi alınır. İçindeki suları bitirdikten sonra pet şişeler en üstteki boğumundan kesilir. Ama sizin balkonunuz müsaitse daha dekoratif saksılardan da alabilirsiniz.

2) Pet şişelerin altına 4-5 tane delik açın.

3) Şişelerin dibine drenajı sağlamak için bir avuç kadar çakıltaşı koyun. Ben apatmanın bahçesinden topladığım taşlardan koydum.

4) Toprak doldurmadan önce pet şişeleri içeriden gazete kağıdıyla kapladım. Bu aşama çok önemli. Çünkü pet şişeler şeffaf olduğu için eğer bu kaplama işlemini yapmazsak, güneşi olduğu gibi içeri yansıtacağından bitkinin köklerine zarar verir. (İnternette nerede okuduğumu unuttuğum için link veremedim maalesef)

maydonoz, balkon bahçeciliği

maydonozlarım büyüdü bile :)

5) Gelelim toprak doldurmaya… Ben Real’den 20 litrelik Sihirli Toprak’lardan aldım. Tanesi 9 liraydı. Yanında da tanesi 5 liradan yine 20 litrelik torf topraklardan aldım. Birbirine karıştırarak kullandım. Her 20’lik Sihirli Toprak paketine yarım paket torf topraktan döktüm. 2 Sihirli Toprak ve bir torf toprak paketi, 5 adet 10 litrelik su şişesini ve birkaç küçük saksıyı tamamen doldurdu.

6) Ve MUTLU SON! Bitkilerimi saksılarıma dikip, can sularını verdim. Fidelerin tanesini mahalle pazarından 1 liraya aldım ama Eminönü’nde 1 tomar fideyi 1 liraya alıyorsunuz, haberiniz olsun. Şu anda benim balkonumda, büyük saksılarda 2 adet Çanakkale domatesi, 2 adet salatalık var. Bir adet daha domates alacağım. Küçük saksılarımda ise çeri domatesler, maydanoz ve bir sürü biber var.

Ürünlerimi toplamayı heyecanla bekliyorum.

Yerde domates ve salatalıklar var. Sağ tarafta, klimanın motorunun üzerinde ise maydonoz, çeri domates ve biberlerim duruyor.

Balkon Bahçemin Akıbeti için Tıklayınız

About bizebuyurun

Bir arkadaşınızın evine gittiğinizde ne konuşursunuz? Çocuklardan, yemek tariflerinden, filmlerden, kitaplardan, müzikten, televizyon dizilerinden, siyasetten, alt komşunuzdan... Peki arkadaşlarınıza sık sık gidebilecek vaktiniz var mı? E, o zaman bize buyurun :) İstediğiniz zaman gelebilirsiniz. Kahvaltıda, gündüz vakti, gece uykunuz kaçınca... Kapım her zaman açık...

5 responses »

  1. Damacanalardaki BPA’nın kanser yaptığı kesinleşti bu madde ürününüze zarar vermez umarım . sevgiler

    Cevapla
  2. Hayri Ercihan Özen

    Balkon bahçenizi çok sevdim. Önemli olan insanın birşey yapmaya niyet etmesi ve o yolda yürümesi. Çıkabilecek her türlü soruna çözümler bulunuyor. Balkon bahçenizde bir iki yere kadife çiçeği dikerseniz sebzelerinizi yaprak bitine karşı korumada yardımcı olabilir. Benim
    oturduğum evin bahçesi 4350 metrekare. Ama en büyük keyfi bu yıl oluşturduğum 4 adet
    4x1m boyutundaki toplam 16 metrekarelik bostandan aldım. Bu kadar küçük bir alanda neler yetişmedi ki? Eğer tohumları çimlendirerek sebze fidesi üretebilirseniz, size kendi yetiştirdiğim sebzelerin tohumlarından gönderebilirim. Uğraşınızda size başarılar diliyorum. Umarım bahçe keyfiniz daim olur.

    Cevapla
    • Hayri bey, selamlar!
      Tatil dolayısıyla post girmeye ara vermiştim, bu arada size cevap yazmayı da ihmal ettim. Ben de balkon bahçemi çok seviyordum ama maalesef sonunu getiremedim. Ne domatesler, ne de biberler bir türlü çiçeklenmedi. Daha sonra öğrendim ki, saksılar şeffaf olduğu için (su şişeleriydi biliyorsunuz) köklerine çok fazla güneş gitmiş ve maalesef yandıkları için gelişememişler. Artık seneye başka bir yol bulacağım… O zaman sizinle yeniden irtibata geçip tohumlardan isteyebilirim :)
      Teşekkürler

      Cevapla
  3. Geri bildirim: Balkon Bahçemin Akıbeti «

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

